Vissza a főoldalra

Ma már csak múlt!

Bakonyi gyalogtúra a rengetegben 2008.12.06-07.

/ "Bakonyi turista szemen" keresztül röviden megismerheted mi is történt e napokon/

1 nap:

A találkozó az Öregbakony erdei Iskola előtt kis kavarodás után megtörtént, mivel külön-külön csapatokban érkeztünk más más időpontokban. A szállásunkon való elhelyezkedés után rögtön elindultunk a körtúránkra a Bakonyban. Célunk a következő útvonal megtétele volt: Öregbakony erdei iskola  - Rókalyuk-domb - Vadas-árok - Kis-zörög oldal - Zörög-hegy - Kőpince-forrás - Vinye - Öregbakony erdei iskola 10 km hosszan a kezdő túrázóinkra való tekintettel (itt látható a térkép). Az első patak átkelő mindenki számára könnyedén megtörtént, mivel kiépített hídon keresztül vonulhattunk át. Ezután következett a megpróbáltatások kezdete. A Cuha vize a héten eddig tartó esőzések miatt bizony megemelkedett. A meghirdetett tanácsokat szerencsére mindenki elfogadta, ezáltal majdnem száraz zoknikkal megúsztuk az átkeléseket. A Cuha szurdokvölgyben kanyargó utat követve, beszélgetve haladtunk előre felé, bősz fényképezgetésekkel meg-meg szakítva túrázásunkat. Addig haladtunk ameddig a hetedik átkelő meg nem tréfát, bennünket. Látva, hogy ezt száraz lábbal bizony nem ússzuk, meg ezért visszakanyarodtunk a vasúti töltésre, gondolván majdcsak találunk egy hidat. Barangolásunk közben arra gondoltunk - elvesztettük idő és térérzékünk egy kicsit - lehet, hogy a váltó turistajelzést bizony már rég elhagytuk. Döntésre jutott a csapat – vágjunk keresztül a folyón a legközelebbi lehetőségnél. Hatalmas kidőlt fatörzs sietett segítségünkre. Tovább menve előőrsünk nagy örömére rátaláltunk a keresztútra. Az első öröm, pillanat alatt elpárolgott mikor megláttuk a domboldalon elénk táruló sártengert, csúszásnyomokkal. A sárdagasztás bizony érdekesre sikerült. Ez akadály leküzdése után csak egy akadállyal kerültünk szembe az előttünk álló emelkedővel. Megmászása után viszont az erdő fái közül kibújt a cseszneki vár a távolban. Pihenőnk és ebédelésünk után még több völgyön és hegyen keresztül viccelődve visszafelé kanyarodtunk szállásunk felé, mivel a sötétedés nagyúr és elemlámpa vagy gyertya nélkül ismeretlen terepen nem szerettünk volna eltévedni. De a fő érv a Pokolcsárdában váró estebéd csalogatása volt. Az időjárás szerencsésen mellettünk állt az egész túránkon. Esti összejövetel beszélgetéssel, kártyacsatával, társasjátékkal és sakkozással folytatódott és senkit nem érdekelt a televízió.

2 nap:

A második napunk reggeli ébredezés és reggelizés után az e napra eltervezett gyalogtúránk megbeszélésével kezdődött. A túra melyet érdeklődéssel vártak sporttársaink az előző napi élmények után a következő volt: Öregbakony erdei iskola - Ökör állás - Régi vasút vonal - 4000 éves földvár sáncok - Hódos-ér – Pápalátó-hegy  - Lukas-kő -  Hódos-ér - Öregbakony erdei iskola 5 km (itt látható a térkép). A országutat követve indultunk el Fenyőfő felé szétszóródva a betonúton. A Hódos-ér mellé érve végre újra erdei úton poroszkálva folytathattuk felfedező utunkat. Számunkra eddig ismeretlen terep következett, ami a 4000 éves földsáncok felé tartott. Szerencsére vagy szerencsétlenségre az ismeretlen terepnek, bizony egy meredek kaptatón jutottunk el az első földsáncig miközben a térképünk elkallódott. A rövid szusszanásnyi kis pihenőt kihasználva - míg a térkép előkerült – rövid vita alakult ki a régmúlt történelemről és a sánc kialakításának lehetséges változatairól. A következő sánc után lefelé váltott erdei utunk, amit többen kifogásoltak – mért jöttünk ilyen magasra, ha visszatérünk a mélybe. Újra elértük a Hódos-ér kanyargó vonalát majd a tegnapi folyó átkeléseken tanulva megkerestük az átkelő hidat és a jelzet útról letérve szurdokvölgyön keresztül tartottunk tovább a pápalátó felé. A bakonyi hegység ismertetője az egymást váltogató hegy és völgy, aminek ragyogó példáját tapasztalhatta meg kis társaságunk, míg el nem értük e kilátóhelyet. A távolban napsütötte tájban gyönyörködést a hidegen fúvó szél néha megzavarta. A kilátóhegyről lefelé vettük az irányt, majd visszakanyarodtunk a Lukas kő felé. Közben többen rájöttek erre már jártunk, aminek bizonyítéka a vadleses dagonyázó hely és a zsurló felismerése. A Lukas-kő nevéhez igazodva több helyen is lukas bizony és a lukakba való kurjantások, suttogások majd gyermekmászás is bizonyította ezt. Utunk végén az Öregbakony erdei Iskolánál kellemesen elfáradva élményekben gazdagon búcsúztunk e helytől is, majd Budapest felé kanyarodtunk de már négy keréken.

Budapest, 2008-12-08

elmúlt program - információ ...

új program - információ ...

Utolsó frissítés:

időjárás

Impresszum

Budapesti Természetbarát Szövetség - XV. kerület. - mobil: 06-20 923 7007 - E-mail: mecsnober.attila@gmail.com